Om Karin
Karin Olsson Landehags signum är:
Entusiasmerande
nergisk
mpatisk
Karin började på Svenska Nestlé (aka Findus) efter högskoleutbildningen, och hade under 10+ år olika tjänster inom framför allt ekonomi. Hon gjorde även två uppdrag med det internationella Nestlé-teamet för produktivitetsförbättringar, ett för Nestlé Norden samt ett på plats på Nestlé i Sydafrika.
Efter åren på Nestlé gick Karin vidare till konsultbranschen och jobbade i Göteborg som Managementkonsult samt Resource- and Capacity manager i det som var Coopers & Lybrand, som blev PwC Consulting och senare IBM BCS.
Tillbaka i Skåne så har Karin jobbat sammanlagt 6 år på IKEA, som chef för team av systemutveckling och affärsutveckling inom logistik, samt i IKEAs Multichannel Transformation Program.
De senaste åren har tillbringats på Qlik, mjukvaruutveckling inom Data Analytics, där hon varit chef för utvecklingsteam, R&D operations, data governance, och senast organizational change management i ett stort integrationsprojekt. I tillägg till sina olika tjänster har Karin även varit del av Qlik Lund Leadership team och haft interkommunikation och employer branding som fokus.
Karin är en stadig ledare i förändring, hon har erfarenhet av att både leda team genom förändringar och att förbereda en organisation på planerade förändringar genom en strukturerad förändringshantering. Karins passion är att bygga starka team där man jobbar tillsammans mot gemensamma mål, där varje individ känner sig sedd och hörd och del av resultatet. Detta kan hon antingen göra i egenskap av interim-chef eller som konsultuppdrag.
Nyligen har Karin certifierats för styrelseuppdrag.
Karin har arbetserfarenhet från följande företag
• Nestlé
• PwC Consulting
• IBM
• IKEA
• Qlik